sâmbătă, februarie 02, 2008

Concert Filarmonica Muntenia

Filarmonica Muntenia din oraşul meu micuţ dar foarte dinamic pe plan cultural-artistic ne-a pregătit o surpriză deosebită. De când am văzut afişul mi s-a părut ceva ne la locul lui, mai exact, concert de anul nou pe 28 ianuarie. Am zis că o fi după vechiul calendar, deşi aici e România nu Rusia :). În fine, am trecut peste şi ajuns la concert, în sala de spectacole a Clubului Studenţilor, unde am ascultat surpriza. Un concert de muzică simfonică bine pigmentat cu blues, jazz şi muzică populară românească. Practic a fost un miniteatru în care dirijorul Radu POPA şi orchestra Filarmonicii s-a "luptat" cu trioul Contraste format din pianistul Sorin PETRESCU, flautistul Ion Bogdan ŞTEFĂNESCU şi percuţionistul Doru ROMAN, să deţină controlul asupra concertului. Pe de o parte maestrul dirijor insista să se cânte muzică specifică concertelor de anul nou şi pe de cealaltă parte trioul Contraste schimba muzica pe cu totul alt gen. Spre exemplu, de la Trandafirii Sudului de J. Strauss s-a trecut la Trandafir de la Moldova. Toată această "confruntare" a ţinut până la un moment dat când maestrul dirijor a luat un acordeon în braţe şi a trecut alături de triou să interpreteze geamparale dobrogene. Eu am gustat această surpriză, mi-a plăcut foarte mult şi cred că acest spectacol n-a făcut altceva decât să ne descreţească frunţile într-un mod inedit, iar "vina" pentru acest aranjament orchestral o are maestrul pianist Sorin PETRESCU.

Începutul a fost pe întuneric total, maestrul dirijor Radu POPA intrând în sală cu lanterna şi încercând să facă faţă situaţiei de avarie, s-a apucat să cânte singur la pian.


Ion Bogdan ŞTEFĂNESCU


Radu POPA


Sorin PETRESCU


Doru ROMAN în rol de tâmplar cu ucenic, acompania orchestra










4 comentarii:

  1. Minunata...si ideea spectacolului, si transpunerea "pe pelicula:. Foarte frumoase, Florian. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. am fost si eu acolo...tare frumos. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. fain rezultatul muncii tale! felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Intamplator citesc si eu acest articol abia acum. A fost un spectacol foarte fain asa cum sunt toate reprezentatiile filarmonicii.Da, in orasul nostru mic se intampla lucruri frumoase:un teatru, o filarmonica si toate minunile ce au loc aici. Avem nevoie de aceste doua institutii si sper ca si domnul primar Boriga sa inteleaga nevoia de frumos a cetatenilor acestui oras pe care il conduce.
    Il asteptam si pe dansul la un teatru, la o muzica poate mai zambeste si dansul ca prea e sobru si inversunat impotriva frumosului.
    Pacat ca primaria nu acorda fonduri anul asta pentru festivalul folk; si acela a fost foarte fain.
    Profesor
    Liliana Frincu

    RăspundețiȘtergere

Orice comentariu va fi verificat de catre proprietarul blogului inainte de afisare pentru a elimina mesajele de publicitate. Asadar nu introduceti adrese URL ca vor fi respinse.
Pentru a putea lasa un comentariu trebuie sa aveti un cont Google. Daca nu aveti, nicio problema, se face in 3 minute.