miercuri, noiembrie 18, 2009

OZN

Într-o mică nebunie mi-a trecut prin cap, nu un glonţ, ci o idee de ieşit puţin pe-afară să mai imortalizez peisajul în care trăim. Aşa că împreună cu Pavel, azi pe la ora 5 după-amiaza ne-am îndreptat spre nord, gara Teiş, că e o zonă interesantă din punct de vedere fotografic şi aproape de oraş. În fine, după o mică orientare, luăm decizia să mergem pe calea ferată între Gara Teiş şi Halta Romlux, ne intretăiem drumurile cu nişte coloraţi ai zonei iar unul din ei era chiar foarte revoltat că facem fotografii. În fine, aspecte ale civilizaţiei moderne, ameninţări că ne omoară, că să nu ne mai prindă pe-acolo, şi eu fraier n-am ştiut că mergeam pe un tronson de cale ferată proprietate privată a tuciuriilor. Ce să-i mai spui de peisaj că era înjurătură pentru el şi se enerva mai rău, am plecat şi-am zis bine că n-au sărit şi ceilalţi cu scandal.

Deci, ca să nu-l plagiez pe Mircea Badea eu zic altfel:

"Trăim în România şi civilizaţia ne periclitează viaţa"




3 comentarii:

  1. Da Florian, primul meu gând merge spre imaginea asta în care ai reușit să găsești o "civilizație" extraterestră și să o pui pe film foarte frumos.
    În ce privește "colorații" aferenți zonei, eu cred că greșești, sunt defavorizați de către societate, nu sunt acceptați în viețile noastre, pe posturile noastre de televiziune sau radio și prin faptul că nu le acordăm atenție sunt obligați să recurgă la orice mijloace să supraviețuiască și să fie remarcați, să conștientizăm că există. Ai încercat să apleci urechea la problemele lor, să le ieși în întâmpinare cu niște daruri, să plângi puțin alături de ei, să cânți alături de ei un cântec de-al lor tradițional apoi să faci un fotoreportaj cu casele lor mizere pline de lipsuri, fără nici un confort al vieții moderne, fară autoturisme sau garderobe luxoase ?
    Te rog, dă-mi mie adresa să mobilizez niște oameni de televiziune sau media de orice fel să încercăm să-i ajutăm pe acești oameni să poată petrece măcar un Crăciun fericit și poate reușim să schimbăm lucrurile în bine !
    Hai să încercăm să vedem lucrurile și altfel, fără prejudecăți !!!!
    Sună bine, nu-i așa ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Cosmin, eu sunt de acord ca sunt oameni defavorizati pentru care nu se face mai nimic dar aici nu e cazul unei astfel de probleme.
    Aici e o zona de oameni care traiesc in principal din furt si alte infractiuni. N-au cocioabe, astia au intrat intr-o curte cu casa cu etaj. Aici e o alta problema, unii aproape ca si-au facut stat in stat, democratia asta de la noi li s-a urcat la cap si au impresia ca pot face orice.

    Am fost intr-un astfel de sat, Slobozia, din Iasi. Acolo am facut fotoreportaj, s-a putut, chiar ei erau subiectul fotografiilor. In fine.

    RăspundețiȘtergere
  3. cred ca era un altocumulus lenticularis :) ft tare

    RăspundețiȘtergere

Orice comentariu va fi verificat de catre proprietarul blogului inainte de afisare pentru a elimina mesajele de publicitate. Asadar nu introduceti adrese URL ca vor fi respinse.
Pentru a putea lasa un comentariu trebuie sa aveti un cont Google. Daca nu aveti, nicio problema, se face in 3 minute.