sâmbătă, octombrie 28, 2006

Educaţia, ne face cu mâna de departe

Mai 15, 2006 on 4:15 pm

Locaţie: Biserica Sf. Vineri, Târgovişte

Data: 22 aprilie 2006

Ora: 23:30

Mă duc la Înviere cu aparatul de foto şi trepiedul. Aleg un loc mai retras, pe o dună de pământ, special ca să nu atrag atenţia. Fac câteva reglaje pentru a surprinde impecabil cel mai important eveniment religios ortodox. Începe slujba, se dă lumină. Deodată, un grup de tineri adolescenţi vin lângă mine:

O puştoaică: sunteţi de la Antena 1?

Eu: Nu! (foarte scurt şi cu ton respingător ca să mă lase-n pace să nu perturbăm slujba)

Puştoaica: Dar de ce filmaţi?

Eu: Fac poze! (cu aceeaşi atitudine)

Între timp râd şi discută, fac cunoştinţă, puştoaica îl întreabă pe unul din băieţi câţi ani are, etc.
Pusţoaica: Făceţi-mi şi mie o poză!

Nu m-am putut abţine, m-am întors la ei şi le-am zis: Dacă n-aveţi de gând să tăceţi, plecaţi de-aici!

Atunci s-au mai potolit şi în scurt timp s-a încheiat şi slujba.

Iar oameni care să facă poze sau chiar să filmeze mai sunt, nu e ceva cu totul deosebit.

Acum, gândindu-mă la ce-nseamnă educaţia ajung la concluzia că pe zi ce trece “fuge” din ce în ce mai mult de noi. Şi zic de noi, românii. Pentru că de când am devenit “liberi”, religia a fost prost înţeleasă de la cei mai mici şi până la cei care ne conduc (cu un scop sau fără - rămâne de văzut). În afara ţării, spre exemplu în Franţa (fiind o ţară în care am stat o vreme şi o cunosc mai bine), nu-i deloc o ruşine să spui că eşti ateu. Fiecare om are libertatea de a alege. La noi, cum să zică cineva că e ateu? Cum să lipsească cineva de la slujba de Înviere? Păi dacă participarea oamenilor importanţi în stat le creează o mai bună imagine şi le creşte popularitatea în rândul bivolilor carpatini, mersul la Înviere a tinerilor adolescenţi le oferă o bună ocazie de a ieşi noaptea afară, de a se-ntâlni şi a se distra, bună chestie, că doar n-o spune mama şi tata să nu se ducă băiatul sau fetiţa să ia lumină sfântă. Iar dacă în randul oamenilor “de sus” prezenţa lor fizică poate nu afectează major slujba, aceşti puştani nu fac altceva decât să strice atmosfera şi să le distragă atenţia tuturor celor adevaraţi credincioşi. Ar fi mult mai bine dacă la biserică ar veni doar cei care cred că locul lor este acolo. Astfel de oameni, pseudocredincioşi (aşa le spun eu) fac mai mult rău decât dacă erau atei. Mai bine să recunoască acest lucru şi să stea acasă sau să se ducă în altă parte, treaba lor unde. Şi spun asta gândindu-mă la acei copii care vin cu părinţii sau cu bunicii, care sunt uşor influenţabili datorită vârstei şi văd că la slujbă sunt mai interesante alte lucruri decât să stea cu faţa la biserică, să asculte preotul şi să se-nchine.

In fine, subiectul cere multe comentarii, este foarte cunoscut, sunt sigur că aţi asistat la scene cel puţin la fel de deranjante. Vă las să vedeţi câteva poze.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Orice comentariu va fi verificat de catre proprietarul blogului inainte de afisare pentru a elimina mesajele de publicitate. Asadar nu introduceti adrese URL ca vor fi respinse.
Pentru a putea lasa un comentariu trebuie sa aveti un cont Google. Daca nu aveti, nicio problema, se face in 3 minute.